2014. június 5., csütörtök

A bazanyság eredete és mibenléte (példával illusztrálva)

Az ősbazany természetesen a Pál volt.
Lenn voltunk a balatoni nyaralójukban, Zlaty Bazant-ot iszogattunk, és ahogy egyszer csak ránéztem a vigyorgó fejére, hirtelen belém nyilallt a bizonyosság, melyet azonmód megosztottam vele is: "Pál, te egy bazany vagy!" Tény, hogy akkori és jelenlegi tudásunk szerint a bazant ugye fácánt jelent szlovákul, melynek lehet egy másodlagos, "balfácán" utóíze, jelentése is, mégis úgy vélem, inkább a Pál kacagtató sutaságai, ügyetlenkedései-ezek külön bejegyzéseket érdemelnek, alkalmasint sorozatban tárom majd az Olvasó elé-révén kelt önálló életre, testesült hús-vér fogalommá (micsoda gyönyörű képzavar!) a szó. Akárhogy is, innentől fogva akkor használtuk, ha valaki bénázott, körülményeskedett, teszetoszáskodott, totojázott, elrontott valamit. "Ne bazanykodj már! Mekkora egy bazany vagy!"-mondogattuk az éppen aktuális alanynak. Ha valaki egyazon cselekménysorozatot összefüggően vagy ismételten sikertelenül próbált végrehajtani, vagy botlása ok-okozati viszonyban újabb melléfogást eredményezett, akkor bazany-show-ról beszéltünk (hányszor, de hányszor a Pálnál, s másoknál is!). Egynéhányszor még a Bazany of the year díjat is kiosztottuk, az egész éves teljesítmény alapján, ha jól emlékszem magam is elnyertem már a címet.

Mindez csak azért jutott most eszembe, mert ma vásárolgatás közben egyszercsak észrevettem, hogy elhagytam a bankkártyámat, mire kiderítettem a bankom számát, és felhívtam őket, hogy letiltsam, az egyenlegem lemerült ("Jónapot kívánok, elvesztettem a kártyámat, érdeklődni szeretnék, hogy mik a lehetős..."), az automatánál megkérdeztem egy nőt a sorban, hogy tehetnék-e gyorsan pénzt a másik kártyáról a telefonomra, hogy letilthassam az elveszett kártyámat, de azt felelte, hogy ő is nagyon siet, utána rosszul adtam meg a saját telefonszámomat, végre sikerült töltenem és letiltottam a kártyát, majd hazaindulva a papírzacskó, amiben az eladdig vásárolt termékeket szállítottam, kiszakadt.


Ez azért már bazany-shownak számít, persze önmagában kevés, de egy nevezésnek jó az összesített versenyben. Ki tudja, akár duplázhatok is, elvégre még csak a nyár elején járunk...




U.i.: Van egy képem a Pálról, mint Original Bazanyról, azonban ezt az ő személyiségi jogait figyelembe véve inkább mégsem osztom itt meg, noha ezzel lenne teljes a bejegyzés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése